söndag 25 juni 2017

Min helg!

Hejsan! Jag tänkte jag skulle berätta om min helg. På midsommarafton (fredag) var vi på eftermiddagen till två lekparker, sen åkte vi hem och grillade mat. På kvällen for jag och pappa och cyklade 9 km. På midsommardagen (lördag) åkte vi till villan, där hade vi något som vi kallade "midsommarkampen". Det var fyra olika tävlingar och vi var indelade i två lag. Lag ett var Mamma, Pappa, Theo och Niko och lag två var Linn, Erik och jag. 1:a tävlingen var att fiska, den som först fick upp en fisk vann. 2:a tävlingen var att mäta 7 meter, den som kom närmst 7 meter vann. 3:e tävlingen var att kasta flipp-flopps, den som kastade längst vann. 4:e tävlingen var att komma så nära en ring som möjligt med ögonbindel. Och så den 5:e tävlingen var att hitta så många växter som man kunde namn på. Och det var min helg hittills!😆

                                             Bild från när jag var med pappa och cyklade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fredag!

Hejsan bloggen! Idag är det fredag och äntligen helg!🙌🏻 Idag började jag klockan halv åtta i skolan och slutad tolv. Först hade vi modde,...