torsdag 3 maj 2018

Baka, baka liten kaka...

Hejsan! Idag är det torsdsg och jag kom för en stund sen hem från skolan. Under den stunden har jag hunnit baka en kladdkaka (↓Recept finns längre ner↓), gjort läxorna och övat på ett finska prov som vi har på måndag. Igår blev jag så lycklig för det stod på väderleks- raporten för Larsmo att det skulle bli 18°c varmt på söndag!!☀️ Men det kan ju fortfarande ändra men man kan ju alltid hoppas! Ikväll ska jag och min kompis på vår sista danslektion innan vi ska uppträda på JKG's vårfest. Det ska bli såå roligt!! Vi ska ha på oss röda t-shirts och blåa jeansskjorts. Men det får vara allt för idag och hoppas ni får en superbra fortsättning på dagen!😊


         O'boy kladdkaka  

Det här behöver du:

150 gram smör
4 dl O'boypulver
3 ägg
1 dl vetemjöl
(Kokosflingor till formen)

Gör så här:

Sätt ugnen på 180°c
  Smält smöret och låt det svalna. Tillsätt O´boy och rör om.
Rör ner äggen i smörblandingen och tillsätt mjölet. Rör ihop till en jämn smet.
Häll smeten i en smord form (ca 20 cm i diametern) med kokosflingor i.
Grädda kakan i mitten av ugnen i ca 10- 15 minuter. Håll koll s den inte blir för fast!
(Toppa gärna med marshmallows och vispad grädde!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fredag!

Hejsan bloggen! Idag är det fredag och äntligen helg!🙌🏻 Idag började jag klockan halv åtta i skolan och slutad tolv. Först hade vi modde,...